Tényleg a sport a fittség alapja?

kép forrása: https://eatmore.blog.hu/2016/11/24/10_1_gondolat_a_kardio_edzesrol

A rendszeres edzés jótékony élettani hatásait mindenki ismeri. Pozitívan hat a keringésre, csökkenti a vérnyomást, erősíti a szívet, csökkenti a vércukor szintet, beolajozza az ízületeket, erősíti a csontokat… A sport az egész szervezetre pozitív hatással van.  A sport kitartásra tanít, levezeti a stressz, esztétikus külsőt kölcsönöz, növeli önbizalmunkat, magabiztossá tesz.

De vajon hogyan hat a rendszeres sport a gátizmokra?

A gátizmok számára fokozott terhelést jelentenek bizonyos sportágak. Szökkenés, ugrás, futás hatására minden talajra érkezéskor megsokszorozódik a medencefenékre nehezedő erő. Nagy súlyokkal történő rendszeres emelés, guggolás könnyen indítja el a kismedencei szervek süllyedését. Hasprés közben fokozódik a hasűri nyomás, ami szintén extra terhelést jelent a gátizmok számára.

Nem is gondolnánk, de statisztikák szerint minden 3. futó nő tapasztal sportolás közben vizelet csöpögést és még több a panasz kangoo órákon, vagy trambulinos edzéseken. Sajnos ezek a kellemetlen tünetek már egyre fiatalabb korban jelentkeznek. De ennek nem kell így lennie!

A gátizomzat (diaphragma pelvis) harántcsíkolt izom. A harántcsíkolt izmok gyengülésre hajlamosak, akaratlagos működésűek. Ha nem edzzük őket, gyengülni kezdenek. Gyengülésüket fokozza az extra terhelés, ami sportolás közben éri őket. A jó hír viszont, hogy rendszeres edzéssel a gátizmok is erősíthetők, karban tarthatók. Ugyanúgy, ahogy rendszeresen teszünk a feszes popsiért, jól fejleszthetők a gátizmok is.

Tedd biztonságossá a sportolást! Megfelelő alapozás után, megerősített gátizmokkal menj sportolni és élvezd annak minden pozitív hatását!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük